Diensten

Gratis intakegesprek

Benieuwd naar wat Confidas voor uw winkel, bedrijf of horecagelegenheid kan betekenen? In een gratis en vrijblijvend intakegesprek kijkt Confidas samen met u naar uw situatie en op welke manier Confidas mogelijk een rol kan spelen.

Mystery visits

Mystery visits zijn eigenlijk de basis van mystery shopping. Doormiddel van één of meerdere fysieke bezoeken worden de vooraf met de opdrachtgever besproken kernwaarden en aandachtspunten getoetst aan de werkelijkheid. Met mystery visits kunnen verschillende facetten van een winkel, bedrijf, horeca of overheidsinstantie geanalyseerd worden. Hierbij moet gedacht worden aan onder andere de inrichting en netheid van een winkel, klantvriendelijkheid en verkooptechnieken van het personeel.

Mystery calling

Bij mystery calling wordt er telefonisch getest hoe het gesteld is met bijvoorbeeld de klantenservice, de wachttijden of de afhandeling van klachten. Een adviseur van Confidas doet zich hierbij voor als klant en test de vooraf met de opdrachtgever besproken punten. Mystery calling is een relatief eenvoudige en goedkope onderzoeksmethode, maar kan zeer relevante en bruikbare informatie opleveren als het gaat om bovengenoemde processen.

Mystery mailing

Uit onderzoek blijkt dat in 1 op de 3 e-mails een type-, stijl- of spelfout zit. Het belang van een goede e-mail wordt vaak onderschat, terwijl het juist een nog altijd explosief groeiende vorm van klantcontact is. Mystery mailing laat zien hoe e-mails door uw organisatie worden beantwoord. Een goede afhandeling van e-mails geeft een professionele uitstraling en draagt bij aan een positief beeld van uw organisatie. Er valt echter vaak veel te verbeteren: van de snelheid waarin een e-mail wordt beantwoord tot het voorkomen van spelfouten en het inhoudelijk aansluiten op de vraag van de klant.

Medewerker analyse

In een winkel, restaurant of bedrijf speelt het personeel een cruciale rol in het bereiken van de optimale klant ervaring. Door middel van mystery visits wordt het personeel onderworpen aan een kritische analyse om te zien hoe zij zich manifesteren en gedragen met én zonder klanten. Na ieder bezoek volgt er desgewenst terugkoppeling aan de betreffende personeelsleden, zodat zij aan de slag kunnen met de output en er een vergelijkingsmogelijkheid ontstaat voor een volgende analyse. De analyses moeten niet gezien worden als een negatief proces, maar hebben als doel om inzicht te krijgen in welke punten er nog verder geoptimaliseerd kunnen worden ten einde de organisatie vooruit te helpen.

Omgevingsanalyse

Bij een omgevingsanalyse kijkt Confidas naar de ligging, locatie en uitstraling van haar opdrachtgever. Hierbij kan bijvoorbeeld gedacht worden aan een buurtonderzoek. Zijn de buurtbewoners tevreden over de winkel, het bedrijf of de organisatie, waarom gaan ze er wel of niet heen en heeft de buurt wellicht overlast? Deze, en vele andere vraagstukken, kan Confidas door middel van een omgevingsanalyse beantwoorden.

Klanttevredenheidsonderzoek

Vaak is het voor winkeliers, bedrijfsleiders en horecaondernemers niet exact bekend hoe klanten over hun bedrijf denken. Het is van groot belang om te weten hoe klanten tegen je aankijken, waar zij tevreden over zijn en wat er volgens hen anders of beter zou kunnen. Dit kan in kleine dingen zitten zoals het te hoge volume van de muziek in een kledingzaak, het te opvallend kauwen van kauwgom door medewerkers etcetera.

Medewerkerstevredenheidsonderzoek (MTO) / Medewerkersbetrokkenheidsonderzoek (MBO)

Omdat het personeel een cruciale rol speelt als het gaat om service en klantgerichtheid, kan het wenselijk zijn om in kaart brengen hoe tevreden of betrokken zij zich voelen bij het werk dat zij doen. Het spreekt voor zich dat tevreden en betrokken personeel beter scoort op service en klantgerichtheid, dan wanneer zij ontevreden en ongeïnteresseerd is. Door middel van vragenlijsten, enquêtes of interviews wordt de tevredenheid en/of de betrokkenheid van personeel gemeten, waarna de uitkomsten verwerkt worden in adviezen voor hoe u dit als werkgever kunt verbeteren.

Inhoud diensten